piątek, 24 maja 2013

Włoski śniadaniowy chlebek bananowy:)

Pyszny, przepyszny chlebek, mi najbardziej smakuje z jogurtem i posypany cynamonem, ale moja siostra zajada się nutellą, której ja nie cierpię P Chlebek jest błyskawiczny, piekłam ja z siostrą i gdy wszystko już połączyłyśmy wydawało się, że na pewno czegoś bo za łatwo, za prosto, ale nie wszystko było ok i to w dodatku z jakim efekemt!!! Prosto i pysznie i chyba za to uwielbiam Nigellę:)

Składniki:
150 ml oleju( dałam troszkę mniej)
3 średnie banany
2 łyżeczki ekstraktu waniliowego
szczypta soli
2 jajka
150 g drobnego cukru( ja dałam mniej bo moje banany naprawdę były słodkie)
175 g mąki pszennej
1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
4 łyżeczki rozpuszczalnego espresso do pieczenia ( jest to trudny produkt zdobycia, ja użyłam kawy bezkofeinowej bo była jak" proszek", możecie też użyć rozpuszczalnej, ale lepiej rozpuście ją w minimalnej ilości wody)

Keksówkę wyłóż papierem do pieczenia i nastaw piekarnik do 170 stopni Celcjusza. W małej misce ugnieć banany z solą , ekstraktem i olejem. Ucierając dodać jajka i cukier. Wsypać mąkę, sodę, espresso i delikatnie wymieszać na gładkie ciasto.

Ciasto przelać do foremki i piec 50-60 minut, do suchego patyczka. Najlepiej smakuję przestudzone. Perfekcyjnie by było poczekać nawet pół dnia!!! Ja piekłam je wieczorem i na śniadanie miałam pyszny chlebek. Ciasto jest bardzo wilgotne, naprawdę, nie martwcie się, że jest nie dopieczone czy zakalec, ona ma taką strukturę:)





Zapraszam do polubienia:)

1 komentarz: