czwartek, 2 maja 2013

Sernik z mango ze spodem z karmelizowanymi migdałami

Czasami lubię upiec ciasto jak do kogoś idę, ale wtedy staram się znaleźć przepis z składnikami, które ta osoba lubi.  Ten sernik upiekłam dla mojej cioci, a że kiedyś razem jadłyśmi lody z mango i z orzeszków macadamia, stwierdziłam, że to jest to! Czy smakowało, to się okaże.... Powiem jedno jak dla mnie to jest pyszne sama masą serową wyjadałam z miski( musiałam nawet dodać trochę sera:)) Spróbujcie sami!!!


Składniki na spód:
3/4 szklanki migdałów lub innych orzechów
3 łyżki cukru brązowego
3 herbatnikii

Masa serowa:
700g twarogu( ja dałam 250g riccoty, i 450 twarogu w kostce*)
3/4 szklanki cukru
3 duże jajka
1 łyżeczka ekstraktu z wanilii( dałam trochę więcej)
2 łyżki budyniu śmietankowego( dałam 2 łyżki skrobi ziemniaczanej)
3/4 szklanki pulpy z mango**
* jeśli nie macie maszynki lepiej posłużyć się twarogiem z wiaderku( ale twarogiem,a nie serem na serniki albo homegenizowanym. Czytajcie opakowania:))
** pulpę z mango można kupić w niektórych supermaketach, albo zrobic ją samemu miksując mango, pamiętajcie wtedy aby wybrać dojrzałe, a po zmiksowaniu przetrzeć mango przez sitko, ponieważ ma ono dużo włókien. ( możecie ją również znaleźć ją również 
* jeśli chcecie bardziej wyrazistego smaku, możecie po upieczeniu polać sernik limocello, albo innym alkoholem dla smaku

Spód:
Migdały delikatnie podprażyć na suchej patelni. Przełożyć je do miski, na patelni umieścić cukier, który należy rozpuścić. Dodać migdały, obtoczyć je w karmelu i przełołyżć do blenedera, zmiksować.( ja drobno posiekałam nożem). Dodać do masy pokruszone herbatniki.
Tortownicę 18 cm, albo małą prostokątna, wyłożyć papierem do pieczenia, wsypać na dno migdały i zrobić masę. Nagrzac piekarnik do 160 stopni.

Masa serowa:
Ser, ekstrakt, pulpa z mango, budyń i cukier wymieszać łyżką z misce. Do masy powoli dodawać jajka, i miksować tylko do połaczenia się składników. Jeśli masę zmiksujecie zbyt mocno dostana sie tam pęcherzyki powietrza i sernik po upieczeniu opadnie.  Masę przelać na spód, wyrównać. Wstawić do piekarnika na  30-35 minut. Zostawić sernik do ostygnięcia i kroić w formie( jeślo jest ona prostokątna) Niech Wam do głowy nie przyjdzie odwracanie sernika do góry nogami na deskę!!! To taka rada z moich doświadczeń, bo jeśli tak zrobicie skończy się to katasrofą:)

Wiosna już u Was zawitała? Ja poluję na rabarbar:) Jak Wam mija majówka, w domu, czy poza? 






* pomysł zaczerpnełam z blogu White Plate, i innych przepisów na serniki z mango:)

4 komentarze:

  1. ten migdałowy spód jest genialnym pomysłem! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasami dodaję takie orzechy w karmelu do lodów, genialnie chrupią:)

      Usuń
  2. Ja póki co w domu, ale w niedzielę jedziemy do Legolandu, a co ;) Mam tylko nadzieję, że pogoda dopisze... :)
    A sernik wygląda wspaniale, pyszności :)

    OdpowiedzUsuń