piątek, 5 lipca 2013

Lody malinowe z białek

W moim rodzinnym mieście jest taka lodziarnia, wyjątkowa, gdzie każdy przychodzi, gdzie wiecznie są kolejko, gdzie są najlepsze lody na świecie... Ciągle próbuję szukać nowych przepisów, nowych metod, aby otrzymać te najwspanialsze. Zawsze robiłam lody z żółtek, a tutaj z białek. Różnica, zrobiłam je bo nigdy nie widziałam takiego przepisu( przepis znalazłam  w jakiej gazecie, gdy oglądałam mecz :D) Są pyszne, o delikatnej konsystencji- nie twarde. Zaletą jest ich również, że możecie je zrobić z każdych owoców.... A jeśli z jajek pozostaną Wam żółtka, może skusicie się na lody miętowe lub

Składniki:( wszystkie powinny być zimne)
4 białka
1/2 szklanki cukru
1 szklanka kremówki
1/2 szklanki mleka
200g dowolnych owoców( u mnie malin)

Owoce z mlekiem miksujemy na puree. Białka ubijamy na sztywno, stopniowo dodając cukier. Do lśniący białek dodajemy kremówkę i dalej ubijamy. Następnie na niskich obrotach miksera wlewamy puree. Tak uzyskaną masę przelewamy do maszyny do lodów i kręcimy je według instrukcji. Gotowe lody przekładamy do pojemnika i przechowujemy w lodówce. Możliwe, że po dłuższym czasie jak będziecie trzymać lody w zamrażalniku, stwardnieją  na kamień, wtedy trzeba po prostu wczesniej przed zjedzeniem wyciągnąć je aby "odtajały" :) Polecam:)





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz